Vyvraciame mýty o nakupovaní nábytku cez internet: doprava nemusí byť drahá a reklamácie zložitá
Hoci popularita nakupovanie na e-shopoch v Českej republike neustále rastie, okolo robení nábytku po internete doteraz kolujú nejasnosti. Doprava nábytku totiž vôbec nemusí byť drahá a výber tovaru je mnohokrát širší ako v kamenných obchodoch. V nasledujúcom článku vám najväčší z mýtov predstavíme a uvedieme ich na pravú mieru.
Mýtus č. 1: Na e-shopu je obmedzený výber tovaru
Rad predajcov nábytku dnes svoj sortiment sťahuje z kamenných predajní na internet. Veľkosť ponuky produktov vždy závisí na konkrétnom obchode, avšak rad e-shopov už vie, že šírka sortimentu je jednou z kľúčových vlastností úspešného internetového podnikania. Plnohodnotný výber tovaru totiž zabezpečí väčší prísun zákazníkov. "V ponuke máme takmer 9 500 modelov nábytku v bezmála 960 tisícoch variantoch rozmerov, materiálov a farieb. To je úplne odlišné množstvo v porovnaní s tým, čo možno vystaviť v akejkoľvek predajni. Každý si tak parametre nábytku môže prispôsobiť svojim predstavám. Produkty navyše pridávame pravidelne, za posledný mesiac sme ponuku rozšírili o 450 noviniek, "hovorí Petra Triščíková z najväčšieho tuzemského e-shopu s nábytkom MT nábytok.
Mýtus č. 2: Kvalitu tovar spoznám na vlastné oči, nie na e-shope. Navyše mi žiadny predavač neporadí
Snahou kvalitných internetových obchodov s nábytkom je predstaviť tovar v skutočnom svetle, pretože nespokojnosť zákazníkov by sa podpísala na ich dobrom mene. Pri produktoch tak často nájdete podrobný popis vrátane rozmerov, vlastností i technických parametrov, rovnako ako sériu reálnych fotografií a nákresov. Na rozdiel od kamennej predajne si navyše môžete prezrieť nábytok vo všetkých jeho dostupných variantoch alebo tovaru podobné. Overiť si kvalitu tovaru možno tiež v podrobných recenziách a hodnoteniach zákazníkov. V prípade potreby sú vám k dispozícii aj asistenti, ktorí sedia na druhej strane počítača. Kanálov, ako sa s nimi spojiť, je rad - môžete využiť telefónne infolinku, kontaktný e-mail aj online poradňu.
Mýtus č. 3: Na e-shopu sa dajú nakupovať len drobnosti
Na začiatku síce e-shopy slúžili primárne k drobnejším nákupom, dnes však vďaka prepracovanejším obchodným systémom, zavádzanie moderných technológií a širším skladovacom aj prepravnom možnostiam možné po internete kúpiť prakticky akýkoľvek nábytok. Okrem jednotlivých stoličiek, skriniek či bytových dekorácií kúpite aj veľkoobjemové tovar a vybavíte celý byt prostredníctvom pár kliknutí. Na e-shopoch sú veľmi populárne aj celej nábytkovej zostavy do ktorejkoľvek miestnosti v domácnosti. Ľahko kúpite aj kuchynský nábytok, obývaciu stenu, sedaciu súpravu, vybavenie študentskej izby alebo napríklad záhradný nábytok.
Mýtus č. 4: Doprava je príliš drahá
Dopravu nábytku objednaného cez internet spravidla rieši predajcu sám alebo v spolupráci s preverenými logistickými spoločnosťami. Ich taxy sú podobné pre všetky internetové obchody a pohybujú sa v rádoch desiatok až stoviek korún v závislosti na veľkosti tovaru. "Aby sme sa nemuseli spoliehať na externé prepravcu, prevádzkujeme vlastnú dopravu, aktuálne máme k dispozícii 65 dodávok. Okrem toho je možné si priobjednať tiež výnos aj do ľubovoľného poschodia, čo dopravu zákazníkom uľahčuje, "uvádza Petra Triščíková.
Mýtus č. 5: Reklamácie na e-shope je zložitejšie ako v kamennej predajni. Lehoty na vrátenie sú tovaru navyše krátke
Zákon o ochrane spotrebiteľa, občiansky zákonník i ďalšie legislatíva zaručujú, že ak ste zakúpili tovar po internete, máte 14 dní na jeho vrátenie bez udania dôvodu. K online nákupom sa vzťahujú bežné záručnej doby. To platí aj pre nákup nábytku. Podrobné interný reklamačný poriadok mávajú predajcovia aj na webových stránkach. Väčšina ľudí, ktorí si tovar kupujú po internete, však ich prečítanie zabúda, a preto neskôr dochádza ku komplikáciám. Niektoré e-shopy sa snaží problémom predísť a čo najviac systém reklamácie zjednodušujú. "Predtým bolo zvykom reklamovaný tovar posielať predajcovia poštou na zváženie. Dnes stačí na webe otvoriť reklamačný formulár, v ňom stručne opísať, o akú poruchu sa jedná a ako by sme mali reklamáciu vyriešiť, nahrať fotografiu závady a odoslať.
Vyberte si nábytok tu na InHaus.cz. Porovnávame tovar z mnohých e-shopov (MT nábytok, Bonami, Asko, Atan, ...). Môžete tak ľahko vybrať z naozaj veľkého množstva krásnych kúskov. Vyberajte tu .
Autor: InHaus.cz